Time flies! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: gabyg

Blijf op de hoogte en volg Gaby

10 Juli 2012 | Italië, Milaan

Lieve iedereen,

Time flies, tijd voor een update.

Dinsdag 3-7-2012
5 castings op de planning! Na m'n 4e casting bij Urban zat ik in de tram naar m'n laatste casting. Zat er een andere tram voor ons ineens vast of zo. In ieder geval stonden er na een half uur 4 van mijn trams en allemaal auto's stil. Het was natuurlijk een smalle straat waarin de tram vast stond. Niemand kon er dus langs, top! Ik heb Urban maar gebeld dat ik het nooit meer zou halen, het was inmiddels al 4 uur geweest en dan zou het afgelopen horen te zijn. Het was gelukkig geen onwijs belangrijke casting dus dat scheelt.

woensdag 4-7-2012
Maar 1 casting! En nog wel in hét winkelgebied van Milaan. Lekker shoppen dus!
's Avonds had ik afgesproken met de jongen van de crêpe tent. Hij had gevraagd of ik zin had in aperitivo. We gingen naar 't restaurantje naast zijn crêpe zaakje. Heel gezellig om met iemand te zijn die alle obers overal kent. We zijn ook nog naar een wijnbar gegaan. Daar stonden 6 enorme vaten waar meer dan 1000 liter wijn in paste! Voor 5 euro kon je een halve liter heerlijke koude witte wijn kopen. De man brabbelde ook iets over als je de fles hergebruik, dat 't dan goedkoper is volgende keer. Grappig systeem maar daar snapte ik niet zo veel van.

donderdag 5-7-2012
Ik had maar 2 castings op de planning. Toen kreeg ik ineens nog twee castings binnen. Wat niet zo goed uitkwam, want ik zou Nomi, m'n basisschool vriendinnetje, ophalen op de luchthaven. Ze kwam me namelijk een paar dagen opzoeken! Ik had haar gesmst dat ik haar niet kon ophalen en hoe ze naar 't centrum moest komen. Ik heb haar ook 1000x gebeld maar haar telefoon ging niet eens over. Ik was best wel in paniek, omdat zij nog nooit in Italie was geweest en bijna niemand normaal Engels kan. 1,5 uur later kon ik pas naar de luchthaven, geen flauw idee of ze er nog zou zijn. Ik heb overal gezocht, maar ze was nergens te bekennen. Toen ik werkelijk alles w had geprobeerd, ging ik maar terug naar 't centrum. Word ik opeens gebeld door m'n huisgenoot. Dat m'n vriendin bij thuis was en waar ik uithing. Ik ben zelden zó opgelucht geweest, ze had het gevonden!! Na wat echt een horrortocht bleek uiteindelijk, omdat haar telefoon het niet deed en werkelijk niemand haar wilde helpen en zo. Het is werkelijk een geweldig verhaal, achteraf gezien dan. Helaas te lang voor dit verslag, dus help me er maar aan herinneren als ik je weer eens zie!
Na een lekkere kop thee thuis, gingen we naar Duomo! 's Avonds hebben we gegeten bij m'n lievelingsrestaurantje in navigli. Helaas waren er honderden muggen, ín het restaurant ja. Ik denk dat ik er maar weer ga lunchen want dit was echt verschrikkelijk. Daarna hebben we nog lekker bij 't water gezeten en hebben we nog een kerk bezocht die open was. Heel bijzonder zo 's avonds!

vrijdag 6-7-2012 - zondag 8-7-2012
Ik had vrijdag gelukkig maar 1 casting, verder heb ik Noom alle leuke plekjes van Milaan laten zien. Het was echt zo gezellig! We hebben geluncht in een mooie tuin in 't restaurant, de kunstenaarswijk bezocht, een kerk met schedels, aperitivo, en ga zo maar door.
Zaterdag zaten we al om 8 uur in de trein, naar Lago Maggiore! Omdat de Italiaanse treinen gingen staken vanaf 9 uur, moesten we zo achterlijk vroeg vertrekken. We gingen naar Stresa, daar lekker ontbeten en toen met een bootje naar Isola Pescatore (visserseiland). Wat een geweldig eilandje! Heel erg klein met super schattige huisjes en heerlijke restaurantjes. We hebben lekker geluncht in een restaurantje aan 't water, met uitzicht over 't hele meer! Daarna gingen we naar Isola Bella en daar hebben we ook lekker pootje gebaden. Het water was helaas te koud om echt te zwemmen, maar we hebben ons goed vermaakt!
De terugtocht naar Milaan duurde bijna 2x zo lang als op de heenweg, maar gelukkig hadden we nog een trein gevonden die reed. Op 't station bedacht ik me dat de sale in Milaan net was begonnen. In het eerste winkeltje op 't station waar we binnen liepen, zag ik toevallig m'n lievelingsjurkje. Die een jaar ervoor in Chersonissos gestolen was van de waslijn. Nu met 50% korting! Die kon ik natuurlijk niet laten liggen, ik was dolgelukkig. Een geweldige dag met als afsluiting een goede aperitivo in ciu's!
Zondag ochtend hebben we nog even gewinkeld en toen moest Noom helaas alweer terug naar Nederland. Jammer dat ze niet langer kon blijven, want het was zo fijn om haar hier te hebben!

maandag 9-7-2012
M'n eerste casting was voor een goede editorial. Ik had de klant al eens eerder gezien, en hij herkende me nog! Hij was onwijs aardig en enthousiast, ik ben benieuwd. Daarna had ik een hele belangrijke on request casting voor Adidas!! Ik kreeg een traingspak en sporschoenen van hun aan en mocht toen lekker maf gaan poseren voor de camera, heel leuk! M'n laatste casting was helaas wat minder leuk, maar alsnog een leuke dag gehad! Ik ben natuurlijk weer de stad in gedoken en heb 's avonds met m'n huisgenootje een super gezellige avond gehad.

dinsdag 10-7-2012
Alweer 3 castings! Voor een willen ze m'n haar in laagjes knippen en donker bruin verven. Terwijl ik nog in optie sta waar ik een lange pony krijg en lichter haar.. Die laagjes leken me echt verschrikkelijk! Nu maar hopen dat de andere job doorgaat, want daarvoor blijf ik hier nog.

Toen ik naar Urban ging om dat te bespreken, vroegen ze me over september. Ze willen graag dat ik dan weer in Milaan ga wonen, ik heb 3 september tot 20 oktober sowieso al een goede opdracht hier! Morgen werk ik ook met ze, dus ik ben benieuwd hoe ze zijn. Ik denk er nu over om dit nog een jaartje te blijven doen. Maar ach, ik sta ook nog ingeschreven op de universiteit. We zien wel hoe 't uiteindelijk loopt. I'll keep you posted!

Buona notte xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milaan

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Time flies!

02 Juli 2012

Barcelona, Bookin en Benetton

29 Juni 2012

Castings, Como, crêpes en Cavalli!

18 Juni 2012

Nella vita, chi non risica, non rosica

06 Juni 2012

Milaan
Gaby

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 9171

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 12 Juli 2012

Milaan

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: