Nella vita, chi non risica, non rosica - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu Nella vita, chi non risica, non rosica - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu

Nella vita, chi non risica, non rosica

Door: gabyg

Blijf op de hoogte en volg Gaby

18 Juni 2012 | Italië, Milaan

Ciao tutti,

Sorry dat ik weer zo lang niks heb geschreven! Ik vergeet het gewoon steeds.. Maar vandaag vroeg een vriendinnetje uit Nederland nog om een update, dus hier het verslag van m’n afgelopen weken.

Donderdag 24-5-2012
Ik had maar twee castings en allebei in de middag, dus ’s ochtends gingen we lekker ontbijten in het centrum. We hebben ook een wandeling gemaakt langs allemaal schattige binnenpleintjes in de wijk Navigli en ik heb overal foto’s gemaakt! Alleen kan ik de foto’s van m’n camera niet op m’n laptop zetten, dat kan in Nederland pas weer, helaas! Na m’n castings gingen Julia, Maya, Pascale en ik uit eten bij Navigli weer. Ik vroeg aan de ober wat een bepaald gerecht was, want als ik het goed had vertaald was het pasta met kaas en drop. Dat klopte dus ook en hij zei dat het heel lekker was, wat ik me totaal niet kon voorstellen natuurlijk. Toch maar geprobeerd en het was inderdaad heerlijk!

Vrijdag 25-5-2012 – zondag 27-5-2012
’s Ochtends had ik een casting voor een show in de jaren ’50 stijl. We moesten dus grappig kijken en maffe poses maken, heerlijk om eens zo anders over de catwalk te lopen. Daarna haastte ik me naar een internet cafe om m’n tickets naar Barcelona te printen, want Julia, Maya, Joella en ik gingen namelijk een weekendje naar Barcelona! Lekker tapas gegeten, gezwommen in de zee, de sagrada familia en de boqueria (markt) bezocht en bijna onze terugvlucht gemist. Top weekendje!

Maandag 28-5-2012
Er stonden 3 castings op ’t programma die gelukkig allemaal ’s middags waren. M’n laatste casting was heel leuk, voor een commercial. We moesten doen alsof we op een rockconcert waren, op zo’n garagefeest wat je in films en zo ziet. We moesten dus compleet losgaan en als een malle dansen op een heerlijk rocknummer. Alleen moesten we omstebeurt terwijl iedereen gewoon kon kijken, heel apart maar super leuk!

Dinsdag 29-5-2012
3 castings maar en tussendoor tijd voor een heerlijke lunch! Julia had het te druk om te lunchen, dus ik ging met Franci en een vriend van hem lunchen. Heel handig dat hij een auto heeft dus me ophaalde bij m’n eerste casting, die super ver weg was. Daarna hebben we een heerlijke pizza gegeten in een tentje waar alleen de locals komen. Ik zou zelf nooit zo’n plek hebben uitgekozen, aan een drukke straat etc, maar het was heerlijk! Daarna bracht hij me naar m’n volgende casting en wachtte daar op me, om me naar de metro te brengen. Heel erg lief want het was echt heel warm, en een kilometer naar de metro lopen is echt niet fijn is in die hitte.

Woensdag 30-5-2012
Ik had alleen een afspraak met de kapper staan. M’n haar moest weer een effen kleur donkerbruin worden geverfd. Heel handig dat je als model gratis naar een super goede kapper kan! Toch jammer dat vrijwel niemand in de salon Engels kan en communiceren niet heel makkelijk was, maar ik ben er heel blij mee!
Toen ik klaar was bij de kapper kreeg ik een smsje voor een casting. Ik moest eerst langs huis om m’n hakken en portfolio op te halen dus ik was pas om 4 uur bij de casting (hij was van een tot vijf). Bleek de klant eerder te zijn gestopt, omdat er allemaal modellen heen waren gegaan die het type helemaal niet waren. Heel irritant want nu kon ik, terwijl ik wel het juiste type was, hem dus niet doen.

Donderdag 31-5-2012
Ik had maarliefst 5 castings op de planning! Om 9 uur m’n eerste, dat was een callback van een casting van vorige week. Na m’n eerste twee castings gingen Julia en ik lekker lunchen. Omdat de vierde casting pas heel laat begon, terwijl wij er al een half uur van tevoren waren, dacht ik dat ik m’n laatste zou missen. Het was namelijk al bijna vijf uur, en om vijf uur zou het afgelopen zijn. Ik belde urban maar ze zeiden dat ik er alsnog heen moest gaan, want ik zou het vast wel redden. Toen ik op de locatie was, kon ik nergens de klant vinden. Ik vroeg dus maar aan wat mensen of zij het misschien wisten. Toen gingen zij andere mensen erbij halen, omdat ze het ook niet wisten, bleek een man op een motor met z’n helm al op dus de klant. Gelukkig wilde hij m’n portfolio nog even zien, anders was ik helemaal voor niks gekomen.

Vrijdag 1-6-2012 – zondag 3-6-2012
Vrijdag maar een casting, vervolgens heerlijk rustig weekendje in Italie gehad. Ik heb parken bezocht en ben nog naar de kust geweest en het was prachtig daar!

Maandag 4-6-2012
Ik had 3 castings met tussendoor een heerlijke lunch met Julia. Het is veel gezelliger om met iemand je castings te kunnen doen. We kwamen Juliette, die in Nederland ook bij maxmodels zit tegen, heel gezellig mee zitten kletsen tijdens het wachten.

Dinsdag 5-6-2012
Ik had maar een casting! Wel een hele drukke, omdat het voor jongens en meisjes was. Opzich is dat gezelliger, omdat jongens makkelijker zijn om mee te praten, het is toch je concurrentie niet. Ik mocht kleren passen, dus dat is altijd goed! Eenmaal buiten bleek dat er ook heel veel Nederlandse jongens waren. Heerlijk om verhalen over thuis uit te wisselen.

Woensdag 6-6-2012
Ik had twee castings, allebei ’s middags. ’s Ochtends heb ik m’n vorige verslag dus geschreven haha. De eerste castings was naast de agency, dus er waren veel modellen van Urban. Ik ben met een aantal meiden cappuccino gaan drinken tussen m’n castings door, want tegenover urban zit een super goed tentje! De laatste casting was voor Iceberg en was vlak bij Duomo. Ik heb een heerlijke panzarotti gegeten (een gefrituurde, dubbel gevouwen pizza!) op en ging daarna met Julia nog even naar het plein.

Donderdag 7-6-2012
Ik had ’s ochtends een casting bij Prada voor Miu Miu. Het was in de buurt van Chinatown, en vraag me niet hoe, maar ik heb een half uur door de smalle straatjes daar gelopen. Belachelijk want normaal loop ik vrijwel meteen goed en snap ik de kaart precies. De casting voor Miu Miu ging goed! Ik was namelijk een van de weinige meisjes die kleding mocht passen, een stukje lopen en op de foto, top! Toen nog een snelle casting en daarna een testshoot! M’n eeste test in Milaan met een super goede fotograaf! Ik zou na ongeveer drie weken de foto’s krijgen, omdat hij heel erg druk is met allerlei klussen en tests. Hij is pas 25, maar werkt al voor allerlei grote namen, dus ik ben heel erg benieuwd! ’s Avonds had ik nog een casting voor Valentino. Beetje jammer dat eerst alle jongens mochten, zodat alle meisjes op hakken fijn moesten blijven wachten. En dat om half 8 ’s avonds terwijl ik al de hele tijd rondjes moest draaien op m’n hakken bij de shoot. Zoals je misschien kunt verwachten, voelde ik ’s avonds m’n voeten niet meer. Het dagelijkse uurtje hardlopen op de ‘berg’ vlakbij, is er maar bij in geschoten.

Vrijdag 8-6-2012 – zondag 10-6-2012
3 castings vandaag. Tussendoor lekker naar huis! Het is heel leuk, want hoe langer je hier zit, hoe meer mensen je leert kennen. Tijdens de castings zit ik altijd gezellig met de meisjes van Urban te praten. Je merkt wel dat meisjes van een bureau naar elkaar toe trekken. En mensen uit hetzelfde land natuurlijk! Er zijn echt veel Nederlanders in Milaan, heel gezellig.
Ik heb een heerlijk weekendje gehad! Gezellig met Julia haar laatste weekend in Milaan.

Maandag 11-6-2012
Ik had maar een casting. Toen ben ik langs Urban gegaan om te vragen hoe het hier allemaal met me gaat, omdat het aantal castings nog wel meevalt. Ik heb gehoord dat het normaal is om in juni 10 castings op een dag te hebben en dan nog gebeld wordt voor een last minute iets. Natuurlijk speelt de economie een grote rol hierin. En ik ben iets te klein voor de fashion shows, dus wordt niet naar die castings gestuurd. Toch vond Urban dat er nog wat veranderd kon worden. Ik ben van booker gewisseld en ze hebben m’n portfolio veranderd. Er werkt nu een nieuwe booker bij Urban, die 10 jaar bij een ander groot bureau hier heeft gewerkt. Zij heeft natuurlijk een andere kijk op dingen dus dat is heel fijn. Daarna heb ik de hele stad afgelopen op zoek naar een leuk afscheidscadeau voor Julia.

Dinsdag 12-6-2012
Meteen 4 castings! Ook echt grote namen (Bvlgari, McQueen, etc). Gelukkig had ik tussendoor nog tijd voor een afscheidslunch met Julia. Ze heeft me getrakteerd op de lekkerste sushi ooit! In een heerlijk tentje naast onze agency. Daarna moest ik nog snel een casting doen en kon ik haar nog uitzwaaien op centrale. Echt zo jammer dat ze naar Barcelona vertrokken is! We zijn 7 weken elke dag samen geweest en we hebben nooit ruzie gehad. Ze is echt m’n zus hier, het is heel anders in Milaan nu ze weg is.

Sorry voor het lange verhaal, ik zal proberen het iets meer bij te houden. Nu tijd voor een ijsje met m'n nieuwe huisgenootje Pascale!

Buona sera xx

  • 19 Juni 2012 - 00:02

    Jos:

    Leuke verhaaltjes om te lezen Gaby! Succes met de nieuwe booker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milaan

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Time flies!

02 Juli 2012

Barcelona, Bookin en Benetton

29 Juni 2012

Castings, Como, crêpes en Cavalli!

18 Juni 2012

Nella vita, chi non risica, non rosica

06 Juni 2012

Milaan
Gaby

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 9170

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 12 Juli 2012

Milaan

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: