Castings, Como, crêpes en Cavalli! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu Castings, Como, crêpes en Cavalli! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu

Castings, Como, crêpes en Cavalli!

Door: gabyg

Blijf op de hoogte en volg Gaby

29 Juni 2012 | Italië, Milaan

Lieve allemaal,

Ik was al vroeg wakker en vlieg vanmiddag naar Barcelona, hoogste tijd voor een update!

woensdag 13-6-2012
5 castings weer! Het was even stressen, maar ik heb ze allemaal gehaald. Tussendoor had ik nog tijd voor een heerlijke lunch met 3 leuke meisjes van Urban. Wel fijn dat ik het met hen ook goed kan vinden, want normaal lunchte ik altijd met Julia.
Bij m’n laatste casting ontmoette ik twee modellen, waarvan een uit Nederland. Ik vertelde hem dat er vlak bij Duomo een super groot scherm is, waar je heel goed naar de wedstrijd kan kijken. Toen ik met Pascale aankwam, was hij daar al met zo’n 12 nederlanders, heel gezellig. Zij gingen met z’n allen uit, alleen had ik donderdag ochtend weer een casting.

Donderdag 14-6-2012
Om 10 uur had ik een casting waar ik met Margo, m’n huisgenootje heen ging. Toen lekker naar huis om op te ruimen etc want m’n moeder kwam ’s avonds aan! Ze kwam me een paar dagen opzoeken, echt zo fijn! Heerlijk om zo’n vertrouwd gezicht weer te zien. Ze kon gezellig bij mij slapen, omdat ik m’n eigen huisje heb en niet in een modellenappartement zit.

Vrijdag 15-6-2012 – zondag 17-6-2012
Gelukkig had ik 2 castings in dezelfde straat en op ’t zelfde tijdstip, zodat ik m’n moeder maar even alleen hoefde te laten. Niet dat zij het erg vond, want die vermaakte zich natuurlijk wel in Milaan! Zaterdag had ik ook een casting, nogal vreemd. Zondag was m’n moeders laatste ochtend alweer. Heel jammer dat het zo snel voorbij is gegaan, want ik had haar nog veel langer hier willen hebben.. Nadat ik haar om 11 uur had uitgezwaaid, vertrok ik richting m’n job! Het was voor Bridge Educational & Beauty service. Er waren hele aardige mensen en ik werkte ook met een leuk model van Urban. Er waren ook twee oma’tjes die sowieso al in de tachtig waren. Zij gingen ons haar doen. Ik was stomverbaasd dat ze nog konden werken! Na afloop ging ik snel naar huis, want Pascale trok bij me in! Heel gezellig want het was natuurlijk wat saai zonder Julia.

Maandag 18-6-2012
Ik had 4 castings, waarvan de eerste al om 9 uur ’s ochtends voor Just Cavalli! Daar vonden ze me blijkbaar leuk, want even later werd ik door m’n booker gebeld dat ze me voor de presentatie en showroom willen! Alleen is de showroom 2 juli tot en met 3 augustus. Dat is een probleem, omdat ik 22 juli naar Thailand ga. Ik zou dan maximaal 3 van de 5 weken kunnen doen.. Hele grote kans dat de showroom helemaal niet meer doorgaat, maar de presentatie sowieso wel!

Dinsdag 19-6-2012
3 casting vandaag. Tussendoor naar huis om lekker te lunchen. ’s Avonds ging ik met pascale naar Ciu’s voor aperitivo. Zij was daar al heel vaak geweest, maar ik nog nooit. Wat een super leuke plek! Het ligt op een zijstraatje van Corso Buenos Aires, een hele grote winkelstraat. Het is echt een super grote plek! Er komen allerlei mensen, voornamelijk studenten en het eten is bijzonder goed.

Woensdag 20-6-2012
Ik had 1 casting bij Urban. Daarna ben ik nog lekker de stad in gegaan. Ook heb ik thuis lekker ingepakt, ik ging namelijk tijdelijk naar een ander appartement, met Marc! Hij kwam me namelijk opzoeken hier in Milaan.

Donderdag 21-6-2012
’s Ochtends had ik een casting voor Vivienne Westwood. Ik ging er met m’n kamergenootje heen en gelukkig waren wij de eersten, na ons kwamen er zo veel mensen! Daarna gingen we even langs de H&M en terug naar huis want ik ging m’n koffer ophalen. Ik met m’n belachelijk zware koffer (voor maar 6 dagen) naar het vliegveld om Marc op te halen! Daarna moesten we haasten omdat ik nog een casting had.. We zijn lekker uit eten gegaan en naar Duomo etc geweest.

Vrijdag 22-6-2012-zondag 24-6-2012
Openbaar vervoersstrike! Overal heen lopen dan maar.. Gelukkig had ik maar 1 casting bij Urban. Vanaf dat tijdelijke appartement is dat maar kwartiertje lopen, ipv een uur met de bus en metro. En je bent ook binnen een kwartiertje op Duomo, betere locatie is er gewoon niet!
Zaterdag zijn we naar Como gegaan! Heerlijk om af te koelen bij het meer, lekker weg uit het benauwde Milaan. Como is echt een leuk stadje met ook een hele mooie dom. We zijn met een treintje naar boven gegaan, vanaf daar heb je een super mooi uitzicht over het meer. Ik had van Pascale gehoord dat je daar super goede eettentjes hebt. Wij zijn natuurlijk de verkeerde kant op gelopen want we kwamen niks tegen! Ook duurde de wandeling naar beneden niet 3 kwartier maar bijna 3 uur. Helemaal uitgehongerd kwamen we beneden. Bij een restaurantje aan het water hebben we de lekkerste pizza ooit gegeten! Daarna hebben we nog aan het water gezeten, alleen was het weer ineens omgeslagen want er was stromende regen! Heerlijk verkoelend.
Zondag lekker rustig dagje in Milaan. Alleen om zes uur ’s avonds had ik een casting.

Maandag 25-6-2012
3 castings en allemaal bij elkaar en ons appartement om de hoek! Toen belde ik urban of het goed was als ik ’s middags naar Lago Maggiore mocht, waar ik hele goede dingen over heb gelezen. Helaas had ik ’s middags nog een casting dus kon dat niet. ’s Avonds zijn we uit eten gegaan bij een super restaurantje! Er waren alleen maar Italianen en het terras zat helemaal vol. Je kon er voor 4 euro een pizza margharita bestellen, en een halve liter heerlijke wijn was ook maar 4 euro. En echt goddelijk eten!

Dinsdag 26-6-2012
Geen castings! Wat heel goed uitkwam omdat het Marc’s laatste dag was en we moesten uitchecken etc. Daarna hebben we nog souvenirtjes gekocht en gingen we weer bij het restaurantje eten. Als toetje wilden we nog een crêpe halen. In m’n 100% Milaan boekje, staat een heel stuk over een crêpe tentje en met Julia en Pascale ben ik er al vaak geweest. Er staan ook 2 foto’s in het boekje van een jongen die daar werkt. Normaal werkt hij nooit als ik langs kom, maar nu stond hij er. Marc liet die foto’s aan hem zien en hij vond het echt fantastisch! Hij wist helemaal niet dat hij (als eerste foto zelfs) in een Nederlands reisboekje staat. We hebben echt een uur met hem gepraat en we hebben een gigantische hoeveelheid ijs gekregen (hij ging ons wel even laten zien welke smaak het beste was haha). Daarna wilden we nog een crêpe halen. Blijkbaar kan dat pas vanaf 8 uur ’s avonds dus kon het nu niet.. Omdat we niet ’s avonds terug konden komen omdat Marc terug naar Nederland vloog, heeft hij speciaal voor ons de lekkerste crêpe ooit gemaakt! Het duurde echt een half uur, omdat die machine moest voorverwarmen en het beslag helemaal gemaakt moest worden.

Woensdag 27-6-2012
Ik had helemaal geen castings gekregen, dus ik vond dat het tijd was dat ik eens mocht uitslapen. Toen werd ik om wakker gebeld of ik m’n castings had gekregen. Bleek er een fout met het systeem te zijn want ik had 3 castings. Ik heb me helemaal gehaast voor m’n eerste casting, toen ik daar aan kwam bleek die zijn verplaatst naar de middag. Toen maar lekker geluncht met Pascale. Daarna ging ik naar een andere casting. Na een half uur wachten bleek dat je, als je nog geen 25 was, meteen kon vertrekken, nou top! Dan maar weer naar die eerste plek. Die ging wel heel goed want ik mocht heel veel passen en de grote baas ontmoeten. Ze hebben ook een colbertje op maat gespeld en m’n maten opgemeten. Toen ik nog geen 10 minuten weg was, werd ik al gebeld door Urban dat ze me willen boeken voor 2 dagen presentatie en de showroom. De showroom is in september en oktober, gewoon over 2 maanden!

Donderdag 28-6-2012
Half 6 ’s ochtends al wakker, want ik moest me heel vroeg melden voor de Cavalli presentatie! Er waren 5 andere modellen dus dat was heel gezellig. Er was een hele goede planning, want we waren ruim op tijd in onze outfits voordat het begon. Ik mocht als allereerste op!! We hadden zo’n 8 outfits en we moesten ziek snel omkleden steeds, dat was wel heel stressvol. Maar iedereen had 2 mensen die hielpen met de outfits dus dat ging wel goed. Tegen het einde aan, kwam Roberto Cavalli ineens zelf een praatje houden! Het liep zo vlot, dat we 1,5 uur van te voren al klaar waren. Dat kwam heel goed uit want ik had nog 5 castings. Dus met heel vet haar en heel veel make-up heb ik de hele doorgereisd.
Na afloop ging ik snel naar huis, want ik wilde toch echt m’n haar wassen voordat ik met Pascale naar aperitivo ging. We gingen naar Ciu’s, waar heel veel televisieschermen waren waar we de halve finale Duitland-Italie konden kijken. Wat hing daar een geweldige sfeer! Alle Italianen natuurlijk bloedfanatiek en het was echt fantastisch om te zien.

Vandaag, vrijdag 29-6-2012
Ik heb de komende dagen helemaal niks staan, dus ik ga Julia opzoeken in Barcelona! Ik heb echt zo’n zin om haar weer te zien! Barcelona ligt gelukkig aan zee, stukken beter dan het benauwde Milaan. Ik vlieg vanmiddag al en ben zondag terug. Nu moet ik snel m’n tas inpakken en de vliegtickets printen.

Ik ga echt proberen om m’n reisverslag ook daadwerkelijk bij te houden, nu ik eindelijk up to date ben!

Heel veel liefs uit het altijd zonnige Milaan! Bacio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milaan

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Time flies!

02 Juli 2012

Barcelona, Bookin en Benetton

29 Juni 2012

Castings, Como, crêpes en Cavalli!

18 Juni 2012

Nella vita, chi non risica, non rosica

06 Juni 2012

Milaan
Gaby

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 9164

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 12 Juli 2012

Milaan

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: