Milaan - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu Milaan - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu

Milaan

Door: gabyg

Blijf op de hoogte en volg Gaby

06 Juni 2012 | Italië, Milaan

Lieve allemaal,

Ik heb alweer een hele tijd niks geschreven! Omdat het zo druk en warm is, heb ik steeds gewoon geen energie.. Maar vandaag heb ik 's middags pas castings, dus tijd voor een update!

Do 10-5-2012
Ik zou een testshoot hebben, zodat ik nieuwe foto’s in m’n boek heb. Helaas was de fotograaf ziek, dus word het verplaatst. Ik had nu vier castings op zo’n beetje het zelfde moment! Het was gigantisch druk bij de eerste en ik moest 3 outfits passen wat erg lang duurde. Het was ook nog eens 32 graden, niet normaal gewoon. En dan allemaal winterjassen, truien en maillots aan, top. De tweede casting redde ik niet meer. Ik ging naar de derde want dat was een callback (dat de klant je al heeft gezien maar nog niet zeker is over jou en een paar anderen) dus belangrijker. De laatste was heel ver weg dus die heb ik ook niet gehaald, lekker dan.
Ik had voor vrijdag maar 1 casting om half 3 staan en ik was nog niet uitgegaan in Milaan, hoogste tijd voor verandering! We gingen eerst voor drankjes naar Corso Sempione en toen naar Just Cavalli. Ik was nog moe van de drukke dag met zo veel gehaast, zodat ik lekker vroeg naar huis wilde. Ik werd netjes thuis gebracht en om twee uur sliep ik al.

Vr 11-5-2012
’s ochtends kon ik lekker rustig aan doen, gelukkig maar want het was zo warm! Mijn enige casting was op Corso Sempione, de straat naast het grootste park hier. Na afloop ben ik lekker gaan lunchen en met vrienden naar het park gegaan. Iemand had een kleedje meegenomen dus we konden lekker liggen. Wel in de schaduw want met 35 graden wil je echt niet in de zon zijn. We vonden een bal in de struiken dus hebben ons prima vermaakt de hele middag! ’s Avonds gingen we een horrorfilm kijken bij vrienden en daarna naar een etentje en nog even stappen, goed begin van ’t weekend!

Za 12-5-2012
Lekker rustig dagje! We wilden naar een balletvoorstelling gaan, maar de kaartjes waren helaas al uitverkocht. Dan maar lekker winkelen en uit eten met twee Nederlandse meisjes. Julia en ik waren Pascale tegengekomen bij een casting woensdag. Het eerste Nederlandse meisje dat ik hier ontmoet, blijkt ze uit Voorburg te komen en ook op ’t maartens te hebben gezeten! Echt een kleine wereld is dit toch.

Zondag 13-5-2012
M’n eerste job! Eerst gingen ze een uur in ’t Italiaans overleggen wat ze met m’n haar wilden doen, het plan was namelijk om het te knippen en te verven, maar nu kwam het lastige, welke kleur?! Volgens mij wilden ze allemaal wat anders, maar met mijn Italiaanse kennis weet je het maar nooit. Uiteindelijk werd het behoorlijk rood, met highlights. Na zo’n 5 uur waren ze eindelijk klaar met knippen, verven, krullen, makeup en kleding. Na een heerlijke lunch en nog een finishing touch was het rond 3 uur dan toch eindelijk tijd voor de eerste foto’s! Het leuke was dat er zo’n 15 mensen waren, waarvan 10 bezig waren met hoe m’n haar eruit zag. Dus zodra ik een heel klein beetje bewoog, kwam er iemand aangerend die het weer perfect kwam doen.. Wat steeds 5 minuten duurde. Er fijn was het niet want ik kon echt niet lekker m'n gang gaan. Ook handig dat de fotograaf geen engels kon dus anderen steeds moesten vertellen wat ik moest doen.. Gelukkig verliep de tweede look een stuk soepeler, omdat m’n haar gewoon in model bleef door 3 bussen haarlak. Na een 3e look zat het er weer op voor mij, maar anderhalf uur uitgelopen (honger!).

Ma 14-5-2012
’s ochtends had ik een casting. Toen gingen Julia en ik lekker sushi eten, als ‘afscheidslunch’. Ze moest namelijk voor een job naar Nederland. Ookal zouden we elkaar maar een weekje missen, het voelde toch als afscheid, we waren ook 3 weken elke dag samen. Na het uitzwaaien ging ik naar Duomo, lekker rondlopen. Toen ik uit de metro naar boven liep, stond ik ineens midden in een concert! Er stond een super groot podium midden op het plein. Ik ging gezellig tussen alle Italianen staan kijken, komt ineens Laura Pausini optreden!! En ik stond vrijwel helemaal vooraan, zo gaaf. Daarna ging ik weer lekker verder met de wandeling van m’n 100% Milaan boekje, thanks Thomas en Vandana! Om 8 uur had ik weer met Pascale afgesproken om naar het concert te gaan, want dan zou Laura Pausini weer komen. Blijkbaar was het optreden van ’s middags gewoon spontaan. We hadden bij de ingang van de passage afgesproken, maar we hadden niet verwacht dat het daar zo belachelijk druk zou zijn! Je kon gewoon bijna niet vooruit komen. Ook was mijn telefoon natuurlijk leeg, drama. Ik had nooit verwacht dat ik haar nog zou vinden tussen al die duizenden mensen, maar na hooguit twee minuutjes zag ik haar al! We zijn toen iets verder richting het plein geschuifeld, maar het was echt eng gewoon. Er waren veel te veel mensen en iedereen zat te duwen om ons heen. Ik voelde ineens twee handen op m'n schouders dus ik vroeg aan Pascale (ik kon me niet eens omdraaien zo druk was het) wie dat was. Bleek het een super lange Italiaan te zijn die ervoor zorgde dat we niet geplet zouden worden, super aardig! Tijdens het derde nummer werden we echt te claustrofobisch en kregen we niks meer van het concert mee, dus zijn we maar naar aperitivo gegaan. Dan koop je voor zo’n 9 euro een cocktail en krijg je er een heerlijk lopend buffet bij!

Di 15-5-2012
Weer een job! Dit keer voor twee nummers van het Italiaanse blad Intimita. In september en oktober komen ze uit, hopelijk kan ik ze kopen. Deze job was een meer relaxed, in plaats van 15 mensen zoals bij m’n vorige job, waren er maar 5. In 4 uurtjes hebben we 12 outfits geshoot! Ook heb ik wat Italiaans van ze geleerd, echt gezellig. Daarna had ik nog twee castings. Tussendoor nog een heerlijk ijsje bij Duomo gehaald met Pascale.

Wo 16-5-2012 – zo 20-5-2012
Ik had ’s middags een casting, voor de show van Esprit! Helaas was ik te klein. Daarna heb ik thuis m’n koffer opgehaald en ben ik naar Nederland gegaan. Het was echt heerlijk om weer thuis te zijn met iedereen! Het afscheid was dan ook extra lastig..

Ma 21-5-2012
Ik had drie castings staan. Bij m’n tweede casting kwam ik Pascale tegen, we zijn gezellig samen naar de laatste casting gegaan, die we toevallig samen hadden. Zij zit bij een ander bureau dan ik, dus meestal hebben we niet dezelfde castings. Na de laatste casting, voor Benetton, zijn we naar aperitivo gegaan.

Di 22-5-2012
Ik had twee castings op de planning. Gelukkig was ik ruim op tijd bij de tweede, want er waren minstens 250 mensen. Gelukkig was ik met een heel gezellig Australisch model aan ’t wachten. ’s Avonds zijn Julia en ik lekker uit eten gegaan.

Wo 23-5-2012
Maya, en vriendinnetje van Julia was haar komen opzoeken! Ik had haar al eens eerder in Amsterdam gezien, heel gezellig. Nadat we haar bij Centrale hadden opgehaald, zijn we lekker sushi gaan eten. Er stonden namelijk helemaal geen castings op de planning, heerlijk rustig! Voor de zekerheid had ik wel m’n portfolio bij me, je weet maar nooit natuurlijk. En jawel hoor, om 1 uur kreeg ik 3 smsjes met castings bij de agency. Na m’n castings hadden Julia, Maya en ik in Parco Sempione afgesproken. Toen ik in Nederland was had ik m’n vaders oude spiegelreflexcamera meegenomen. Ik heb dus de hele dag foto’s gemaakt! Vooral in het park was het super. Er kwam ook iemand naar me toe om me allerlei advies over fotograferen te vragen, omdat hij dacht dat ik professioneel was. Hij wilde een nieuwe camera kopen en welke zou dan handig zijn etc. Na een heel gezellig gesprek in ’t park, hij wilde maar niet geloven dat ik er toch echt weinig verstand van had, ben ik met Julia en Maya naar aperitivo gegaan. Daarna hebben we nog heerlijk buiten op een terrasje wat gedronken.

Zo, nu heb ik jullie weer genoeg verveeld met m'n leventje hier! Ik ga me klaarmaken voor m'n castings!

Liefs uit Milaan!

  • 06 Juni 2012 - 12:22

    Eveline:

    Gaby, ik vind dit zoo leuk! Word er helemaal gelukkig van =) Heeele dikke kus van mij <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milaan

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Time flies!

02 Juli 2012

Barcelona, Bookin en Benetton

29 Juni 2012

Castings, Como, crêpes en Cavalli!

18 Juni 2012

Nella vita, chi non risica, non rosica

06 Juni 2012

Milaan
Gaby

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 9157

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 12 Juli 2012

Milaan

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: