Barcelona - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Milaan, Italië van Gaby - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: gabyg

Blijf op de hoogte en volg Gaby

12 Mei 2012 | Italië, Milaan

Hi allemaal,

Na ruim een week in Milaan heb ik toch maar besloten een blog bij te houden. Het is zo gek dat ik pas net in Milaan ben, het voelt al zo veel langer! Het scheelt misschien wel dat ik hiervoor een weekje naar Barcelona ging. Daar ga ik eerst wat over vertellen.

Nadat ik op schiphol afscheid had genomen van m'n moeder, broertje, Lise en Marc vloog ik woensdag de 25e naar Barcelona. Natuurlijk had m'n vliegtuig vertraging dus kwam ik zo'n anderhalf uur later dan gepland aan. Ik belde m'n vriendinnetje Julia, die 's ochtends al naar Barcelona was gevlogen. We konden niet samen vliegen want ik moest 's ochtends nog m'n vaccinaties voor Thailand halen. Toen ik belde was ze al met vrienden in een cafe. Ik heb dat adres aan de taxichauffeur gegeven en na een enge rit (taxichauffeurs die bumperkleven bij politie ben ik niet gewend) kwam ik dan toch veilig aan.

In Barcelona hebben we lekker vakantie gevierd! Alleen de eerste dag heb ik een paar modellenbureau's bezocht. Het zou toch mooi meegenomen zijn als ik ook in Barcelona vertegenwoordigd kon worden. En dat is ook gelukt, dus misschien ga ik na Milaan naar Barcelona!

De andere dagen heb ik lekker veel van Barcelona gezien. Natuurlijk heb ik de Sagrada Familia bezocht. Vanaf daar zijn Julia en ik met zo'n tourbus gegaan. Wat een heerlijke geldverspilling, dat hoeven we nooit meer te doen. Het enige nuttige wat we ervan hebben opgestoken is hoe Gaudi tot zijn eind is gekomen (op 74 jarige leeftijd werd hij aangereden door een tram, terwijl hij z'n eigen gebouw stond te bewonderen).

Verder heb ik alle toeristische hoogtepunten natuurlijk bezocht. Maar we zijn ook naar een Spaans visrestaurantje gegaan. Daar kwamen echt alleen locals en er stond een rij tot het eind van de straat! Ook hebben we de beste sangria van Barcelona gedronken, lekker geluncht op het strand, het nachtleven van Barcelona verkend, tapas gegeten, en natuurlijk lekker uitgerust.

Na een week Barcelona vlogen Julia en ik samen naar Milaan. Onze handbagage moest ineens in het bagageruim. Daardoor zaten we noodgedwongen met onze breekbare spullen, zoals laptops, op schoot. Tijdens de vlucht hebben we wel heerlijk naar sex and the city kunnen kijken.

Ik moet nu gaan! Ik zal snel een verslag over Milaan geven, zoals ik eigenlijk van plan was. Maar ik moet nog snel even naar de stad en straks, als er nog kaartjes zijn, naar een ballet voorstelling in het Scala!

Ciao x

  • 13 Mei 2012 - 20:00

    Daphne:

    Lieve Gaby, wat klinkt dat allemaal super leuk! Ook gaaf dat je misschien daarna nog naar Barcelona gaat!Hahaha van die touringbus kan ik me helemaal voorstellen, want dat hadden we hier toen ook gedaan en het was ook gewoon hele erge geldverspilling. Ben benieuwd of je nog kaartjes kon krijgen voor het ballet, want dat klinkt ook wel super. Geniet ervan en heel veel plezier!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milaan

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Time flies!

02 Juli 2012

Barcelona, Bookin en Benetton

29 Juni 2012

Castings, Como, crêpes en Cavalli!

18 Juni 2012

Nella vita, chi non risica, non rosica

06 Juni 2012

Milaan
Gaby

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 9165

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 12 Juli 2012

Milaan

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: