Laatste keer Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gaby - WaarBenJij.nu Laatste keer Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gaby - WaarBenJij.nu

Laatste keer Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Gaby

08 Augustus 2012 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Dit keer het verslag van het geweldige Chiang Mai!

Zaterdag 4 Augustus 2012
's Ochtends werden we opgehaald om naar Chiang Mai terug te gaan. Het was nu de 3e keer en steeds in 't zelfde hotel, dus het voelde een beetje als thuis komen. Eenmaal in Chiang Mai gingen we naar de zaterdag markt in China Town. Het was bizar druk, naast een grote straat en overdekte hallen van wel 3 verdiepingen, waren er overal zij straatjes waar de markt ook was. Omdat we werkelijk geen idee hadden wat nou lekker was, en de Chinezen een stuk minder relaxed zijn dan Thai, waren we al snel op zoek naar een uitgang. Daar zagen we een schoenenwinkel waar je bijvoorbeeld allstars voor 25 euro kon kopen!

Daarna liepen we door naar het oude centrum. Maar niet zonder bij zo'n 5 tempels te stoppen. Ook hebben ee voor nog geen 2 euro enorme verse smoothies gedronken. Het oude centrum was een verademing van rust! In allerlei zijstraatjes kon je de auto's niet eens horen. Overal kon je kamers huren of naar guest khouses, en goedkoop dat het was! Ik wil hier zo graag zelf nog een keer terug komen, 't liefst backpackend.

Eenmaal terug in 't hotel waren we onwijs moe, ik snap maar niet waarom ik steeds geen energie heb.. Dus na lekker uitgerust te hebben, gingen we 's avonds uit eten. We kwamen langs een stadion, waar buiten allemaal vrouwen en ladyboys (travestieten) kaartjes stonden te verkopen voor de bokswedstrijd van die avond. We kochten 2 kaartjes voor mij en m'n broertje, bleek hij ineens gratis te zijn! Nou dan vond m'n vader 't ook wel leuk. We werden een tafeltje aangewezen op de 2e rij! Na 't avondeten gingen we nog even naar de markt, maar al snel was het tijd voor de wedstrijd!

Er waren 7 wedstrijden, verdeeld in een aantal gewichtscatagorien. Dat varieerde van 46 tm 52kg. Ik verwachte natuurlijk volwassenen te zien (Thai zijn heel klein dus vast ook licht?) maar nee, er waren kinderen! De meeste schatte ik op een jaar of 15. Wij zaten aan de kant van Team Blue, die het meest won! Een keer zelfs tijdens de eerste ronde, hij gaf een zieke trap en de ander viel op de grond en kon niet meer normaal lopen. Het ging er echt heftig aan toe, en dat zonder bescherming of iets. Zelfs toen 'super kids' (kindjes niet ouder dan 7) gingen vechten droegen ze geen helm of iets. In Nederland is zoiets verboden! Die kids kinnen allerlei letsels oplopen..

Zondag 5 augustus 2012
Uitslapen! Tot wel 9 uur.. Dat was nog niet voorgekomen deze vakantie. Na 't ontbijt gingen we naar de oude stad met een tuktuk. We begonnen bij de een van de mooiste tempels van Chiang Mai: Wat Phra Singh. Daar zaten allemaal jonge monniken te eten aan de zijkant. Bizar, zo veel tegelijk! En allemaal met zo'n oranje gewaad aan.

Vervolgens liepen we naar een super schattig koffietentje met een heerlijke tuin en een klein watervalletje etc. Ik had zo veel zin in koffie, alleen was de machine kapot.. Dan maar een passievrucht smoothie en een lekker stukje taart. Ik heb nog nooit zo'n lekkere chocolademousetaart op! Daarna liepen we weer door de schattige straatjes naar nog een paar tempels. En met een taxi terug naar 't hotel. Deze taxi was super leuk! Het was een pick up truck waar banken in waren gemaakt.

Na een heerlijke duik in ons zwembad, gingen we naar Ratana's kitchen. Dat is een restaurant wat we van m'n tante hadden door gekregen. Het eten was super lekker en we aten voor nog geen 12,50 in totaal! Na het eten liepen we naar de beroemde zondagsmarkt. De mannen hadden natuurlijk geen zin in shoppen, dus die gingen naar 't hotel. Zonde, want de markt was gigantish groot! Er was een deel voor de oude stadspoort, en een deel er achter. Er voor waren steeds dezelfde soort kraampjes die allemaal hetzelfde verkochten. Dezelfde sieraden, kleding, tassen, beeldjes etc etc. Achter de poort was 't een stuk drukker, maar een stuk gevarieerder! Parels, portemonnee's, lampen, eetkraampjes, en nog zo veel meer. Het was een super leuke laatste avond in het noorden van Thailand, wat ga ik het daar nog missen..

Liefs! Xx