Laatste dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gaby - WaarBenJij.nu Laatste dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gaby - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Gaby

10 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Hier m'n laatste verslag uit bangkok!

Maandag 6 augustus 2012
We zaten om half 6 in de taxi, want we vlogen om 7 uur naar Bangkok. Na een heerlijk rustige en korte vlucht kwamen we om 9 uur met alle bagage bij de taxi. Gelukkig was de spits net over, dus was het een kort ritje. Wel wat anders dan onze eerste keer maandag ochtend spits in Bangkok. 

We zaten ook in een ander hotel dit keer, bij de rivier. Na een lekker kopje thee en de weg uitgestippeld te hebben, vertrokken we naar the royal palace. Eerst moesten we naar de veerpond lopen, voor 3,5 bath (7 cent) kon je naar de overkant. Daar gingen we met de expressboat naar het paleis. We hebben meerdere malen gehoord, dat je niet in Thailand bent geweest, als je dat paleis niet hebt bezocht. Het trekt ook niet voor niks jaarlijks 1 miljoen bezoekers. Het was dus ook gigantisch druk! En bloedheet, niet te doen gewoon. De beroemdste tempel van Thailand staat daar, met The Emerald Buddha. Alleen die tempel was dicht voor een ceremonie. Opzich niet zo erg, want precies diezelfde emerald Buddha hebben we gezien in Chiang Rai. Er schijnen vele oorlogen om die Buddha te zijn geweest, en niemand welke nou de echte is. Ook het hele paleis was dicht, behalve de troonzaal en een wapenmuseum. Overal waar je liep zag je wel hoge gebouwen met belachelijk veel glimmend goud en overdreven versierd. Wel leuk om er geweest te zijn, maar die verering is niet normaal.

Onderweg kocht ik een verse kokosnoot en die was heerlijk! In Nederland drink ik ook vaak kokoswater, maar dat is natuurlijk niks bij een verse kokosnoot. Dolgelukkig met m'n kokosnoot, ging ik met een veer boot naar Wat Arum. Een prang (hoge soort toren) van wel 82 meter hoog. Daar mocht je opklimmen, door middel van een super steile trap, en dat in de hitte. Als je dicht bij was, zag je dat de hele prang versierd was met servies. Daarmee hadden ze bloemetjes etc gemaakt. Bizar dat de gewoon borden, kopjes en schalen gebruikten.

Na een boottocht terug naar 't hotel, waren we uitgeput door de hitte en drukte. Dus het was tijd voor een welverdiende duik in 't zwembad! Ik moet in Nederland en Milaan ook meer gaan zwemmen. Het is heerlijk! Ik zwem hier vrijwel elke dag, geweldige work-out. 

Na het zwemmen moesten we ons haasten naar de metro, ik had namelijk gereserveerd bij een restaurant, cabbages and condoms. Ik had van een vriendin in Nederland gehoord dat dat een geweldig restaurant is. Alle lampen etc zijn van condooms gemaakt. Er staan ook levensgrote poppen van condooms en pil strippen, bijvoorbeeld de kerstman. En in plaats van een pepermuntje aan 't eind, kreeg je ook condooms. Het bord bij de deur was ook prachtig: 'Sorry, we have no mints. Please take a condom instead.' 

Bij de metrohalte was een super grote shopping mall, terminal 21. Het moest op een vliegveld kijken, dus bij aankomt moest je door de security check. Het bestond uit iets van 9 verdiepingen met allemaal een eigen thema: Parijs, Rome, London, San Francisco, Hollywood, Istanbul, Caribbean en Tokyo. En allemaal super leuk afgewerkt. Bij Hollywood stond natuurlijk een Oscar van 3 verdiepingen, bij san francisco was een gigantische golden gate bridge en cable car (trammetje), London had de telefooncel en dubbeldekker, etc. Zelfs de wc's deden mee met 't thema! Bij Hollywood waren de makeup spiegels met lampjes. En de hand en voetafdrukken van sterren aan de muur. En ga zo maar door. Ik ben niet eens een winkel ingeweest, maar het was onwijs leuk!

Dinsdag 7 augustus 2012
's Ochtends gingen we met de boot naar Khau San Road, een straat waar allemaal backpackers komen. Het viel alleen tegen, natuurlijk was het veel te toeristisch. In de straat daar achter, was het reisbureau waar we onze tickets naar Koh Samui konden halen. De straatjes daar in de buurt waren allemaal super leuk. Allemaal voetgangersgebied en overal leuke cafetjes. We zijn een lekker kopje koffie gaan drinken en ik heb een heuse tosti op! Dat thaise eten heb ik wel een beetje gehad eerlijk gezegd. Toen we daar zaten te eten, werd er een film aangezet op een super groot scherm. Heel chill om naar Wanted te kijken met een tosti met smerige kaas. Ik heb sowieso nog geen normale kaas hier gezien bedenk ik me nu, ook niet bij 't ontbijt ofzo. 

Na een wandelingetje door dat leuke gebied, gingen we met de boot weer naar het hotel. Het zwembad was weer heerlijk verkoelend! Daarna nam ik afscheid van m'n familie, want ik ging met iemand die ik uit Nederland ken wat drinken. Hij was ook toevallig in Bangkok, dus het was wel leuk om verhalen uit te wisselen. 

Vervolgens ging ik met m'n familie naar de skybar in de state tower. De hangover is daar ook opgenomen, echt een super mooie plek! Er was een strenge dresscode voor mannen (geen korte broek en slippers etc) maar voor vrouwen was dat niet. Het personeel was ook super mooi gekleed. En mensen brachten je vanuit de lift naar de bar. Je mocht ook alleen daar foto's maken etc. Al met al was het echt onwijs chique. Je betaalde ook heel veel geld voor een drankje, maar dan heb je ook wat. Het uitzicht was bizar mooi, vanaf de 64 verdieping. Het was nog licht toen we er waren (uur of zes) en we hebben de hele schemering en nacht mee gemaakt. Alle lampjes overal waren super mooi. Ik ben zo blij dat ik dat heb gezien! Ik vond Bangkok namelijk gigantisch tegen vallen na het prachtige, rustige, gezellige, vriendelijke noorden. Maar deze avond maakte alles goed. Zeker toen we weer bij het fantastische restaurant van onze tweede avond in Bangkok gingen eten. Het was allemaal op loop afstand van ons hotel, wat ook heel relaxed was. Weer in 't hotel moesten we weer inpakken en ik heb nog even met Zanzibar geskyped. Helaas stond de wekker al om 4.40. 

Heel veel liefs uit Thailand xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2012

Paradijselijk Koh Samui

10 Augustus 2012

Laatste dagen Bangkok

08 Augustus 2012

Laatste keer Chiang Mai

04 Augustus 2012

Chiang Rai

03 Augustus 2012

Sportief Chiang Mai
Gaby

Actief sinds 10 Mei 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 9159

Voorgaande reizen:

02 Mei 2012 - 12 Juli 2012

Milaan

22 Juli 2012 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: